i follow,,,~

i follow,,,~
=P

@ zZaAaSsss....~~

pandangan mata selalu menipu,
pandangan akal selalu trsalah..
pandangan nafsu selalu melulu,
pandangan hati itulh yg hakiki...
kalau hati itu bersih..

Monday, April 11, 2011

~senda petang~


ku baru balik dari kijer pade petang tuh…penat yang amat dirasai di segenap otot aku yg perkasa dan perot aku yang single pack nih meruntun minta di isi. so aku pon decide nak semayang maghrib dulu baru aku g makan. time aku nak mandi tuh aku terdengar perbualan jiran sebelah yang baru saja pindah.aku tak sempat beramas mesra g ngan diorang disebabkan kesibukan di kota besar membuatkan aku hanya free di ujong minggu, itupon kalo x der over-time.dari ape yg aku dgr dari pebualan diorang, jiran aku tuh seorang ibu dan seorang anak. aku terdengar perbualan diorang, dan suara tangisan seorang anak kepada ibunya.
“mak….isk isk…..ros nak pakai tudung…isk isk”
“mak dah cakap byk kali kan, x boleh, x boleh la….”
“sampai hati mak….isk…isk”
dikala itu hati aku berkate, ish zaman sekarang nih…anaka nak pakai tudong pon mak x kasik…aper punyer mak da … so aku pon sambong g mandi…pas mandi akupon semayang maghrib. semasa aku menadah tangn untk berdoa ke hadrat Ilahi…aku terdengar lagi perbualan ibu dan anak itu lagi…kali ini agak keras sedikit dari yang tadi.
“Ros x kire….ros nak pakai jugak tudong……ros nak tutop aurat!!!!”
“kau nih dah pandai melawan cakap aku yerk!!! anak x ngenang budi!!! 9 bulan aku ngandungkan ko….ini yg ko balas pada aku..”
masyaallah… sampai ke tahap begitu sekali mereka nih….mak marah anak sampai mengungkit hanya tak bagi anak nya bertudong…aper salahnyer nak betudung…sekarang maksiat berleluasa…bagus la tuh pakai tudong. aku pon menadah tangan berdoa supaya si mak dapat hidayah dan membenarkan anaknya bertudung. selesai jer aku berdoa, aku dengar lagi anaknya memujok maknya
“mak…mak x sayang ke kat ros….kalo mak sayagkan satu2nye anak mak nih…benarkan lah ros pakai tudong”
dan pujokan ank itu pasti dapat melembutkan hati mak nya…lalu maknya berkata
“ros anak ku….bukan mak x bagi kau memakai tudong…tapi BAWAKLAH BERTAUBAT ROSLI OI…!!! TUDONG TUH UNTK ORG POMPUAN……KO MANER BOLE PAKAI…MANER LA AKU NAK LETAK MUKE AKU NIH!!!!”

1 comment:

  1. hahaha... mati2 ingat Ros tu prmpuan... rupanya lelaki lak.. hee.. ^_^

    ReplyDelete